Hur du beter dig som en kund i en affär:

HUR DU SKA OCH INTE SKA GÖRA SOM KUND I EN AFFÄR:

♦ Den där lilla saken på ditt bankomatkort heter CHIP!!! och INTE CHIPS! chips kan du köpa på ica!
♦ Stå inte 10 meter bort när du frågar en fråga, men stå heller inte för nära. Personalen vill inte känna lukten av din andedräkt.
♦ Personalen vill inte höra historien om din fasters kusins hund. Eller om dina sjukdomar. Berätta de historierna för någon annan.
♦ Kassabandet är ingen papperkorg. Vill du inte ha ditt kvitto, säg detta till kassörskan eller kasta det i en riktig papperskorg tack!
♦ Dra inte i personalen när du ska fråga en fråga tack. Det räcker om du ber om hjälp.
♦ Stå inte och vifta med sakerna du ska köpa i annsiktet på den som står i kassan, lägg dom på kassabandet tack!
♦ Prata inte i telefonen när du ska betala! Detta är väldigt ohövligt mot personen som ska ta betalt. Be då personen i telefonen vänta en minut!
♦ Ska du dra ett skämt med kassörskan. Strunta i det! Kassörskan har redan hört det skämtet 10 ggr den dagen!
- tillexempel ber kassörskan om 6 KRONOR så ber han/hon om 6 KRONOR inte något annat som kunden ofta kan skratta åt!
♦ Och snälla ha inte sedlarna i munnen innan du ska betala med dessa i kassan. 

Följ detta och du blir dagens bästa kund!

Lotta
2010-04-25 @ 09:11:25

"Gilla" ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hellyeeah

Glädjen i ditt liv påverkas av kvalitén i dina tankar

RSS 2.0